Forberedelsesforløb og mentorstøtte
Det er både unge og voksne, der kan have brug for støtte og forberedelse til uddannelser eller arbejdsmarkedet.
Dette kan foregår på to forskellige måder:
Denne slags forløb kan dækkes ind under henholdsvis LAB-lovens § 91 mht. opkvalificering på det personlige, sociale eller arbejdsmarkedsrettede plan.
Eller den personlige og håndholdte jobformidling via LAB-lovens § 167 i forhold til beskæftigelses-mentoring
Disse mentorforløb kan tilbydes til alle typer af målgrupper, og kan formes efter de udfordringer, som der måtte være.
Forløbets formål er at hjælpe målgrupper langt fra arbejdsmarkedet tættere på uddannelse/job ved at;
Den enkelte vil efter et forløb have opnået at;
Jette Sørensen, ordblind SSH'er”Susanne er et menneske med et stort hjerte for andre. Hun får en til at se det hele på en positiv måde, og på en anden måde, så man tror på sig selv og kan mere. Susanne har støttet mig under min uddannelse til SSH’er. Det var positiv opbakning og tro på sig selv, selvom man er ordblind. Det gav energi og selvværd.”
Forløbets formål er at forberede deltagerne på en kommende uddannelse og profession, og få den enkelte til at forholde sig til hvordan han/hun bedst muligt når sit valgte hovedmål via mindre og konkrete delmål.
Den enkelte vil efter et forløb have opnået at;
Irina Grauengaard, Projektleder og underviser, ZBC – Køge“Susanne er en meget dygtig, kreativ og grundig person og har mange personlige styrker! Først og fremmest er det social intelligens. Folk omkring hende føler sig godt tilpas og hygger sig i hendes selskab! Når hun bliver optaget af noget, går hun 100 % ind for det. Hun er fuld af begejstring og engagement, så entusiasme er også en af hendes styrker. Hun står ALTID klar, når folk omkring hende har brug for hjælp. Omsorg og humor er nogle af hendes grundpiller, hun er god til at se ting fra en skæv vinkel og skabe smil og godt humør omkring sig.“